Współczesne zarządzanie pracą i prowadzonymi projektami to nie lada wyzwanie, zwłaszcza dla osób je koordynujących. Są one często bardzo rozbudowane i wymagają rozdzielanie zadań między dużą liczbę osób. Zastosowanie właściwych rozwiązań (np. Redmine) i uniknięcie nieporozumień w kwestii statusu wykonywanych prac oraz osób za nie odpowiedzialnych może okazać się kluczem do sukcesu projektu.
Przykładowo wyobraźcie sobie sytuację, w której dany projekt koordynowany jest bez użycia specjalistycznego narzędzia, a tylko na zasadzie wymiany informacji na spotkaniach, maili między pracownikami oraz klientami oraz ustnego dogadywania bieżących problemów.
W zależności od wielkości firmy i projektu, może to wprowadzić niemałe zamieszanie, wzajemne przerzucanie odpowiedzialności za zadania, a w dalszym ciągu duże opóźnienia w realizacji, przeoczenia wielu dość istotnych błędów i niedopatrzeń, które z kolei mogą i pewnie doprowadzą do nieprzyjemnych konsekwencji finansowych. A jeśli koordynator zarządza kilkoma zespołami, projektami i dodatkowo współpracuje z firmami outsourcingowymi, to brak odpowiednich ulepszeń do systemu zarządzania prowadzić może tylko do projektowej katastrofy.
I tu na scenę wchodzi odpowiednie narzędzie do zarządzania projektami – Redmine, najlepiej takie, które jest:
- sprawdzone przez sporą liczbę firm i instytucji,
- w czasie rzeczywistym rozwijane i poszerzane o kolejne pluginy, które zwiększą jego funkcjonalność,
- elastyczne tak, by oferować użytkownikom dokładnie te funkcje, które w danym projekcie będzie najlepiej spełniało swoje funkcje,
- skalowane, a więc nadające się do pracy każdej ilości użytkowników.
Takim właśnie narzędziem jest Redmine. Więcej jego zalet przedstawimy w kolejnych artykułach. W wielkim skrócie można stwierdzić, iż jest idealnym rozwiązaniem w zakresie planowania, rozdzielania zadań oraz pilnowania statusu realizacji. Stosowany może być nie tylko w projektach informatycznych. Przydać się może w praktycznie każdej firmie, której zależy na dobrej organizacji pracy i sprawnej realizacji zadań – a więc rzeczy, które budują jej reputację i są katalizatorem napędzającą jej rozwój.