Delegowanie zadań w Redmine i zarządzanie projektami

Dlaczego zarządzanie projektami jest takie ważne?

Współczesne zarządzanie pracą i prowadzonymi projektami to nie lada wyzwanie, zwłaszcza dla osób je koordynujących. Są one często bardzo rozbudowane i wymagają rozdzielanie zadań między dużą liczbę osób. Zastosowanie właściwych rozwiązań (np. Redmine) i uniknięcie nieporozumień w kwestii statusu wykonywanych prac oraz osób za nie odpowiedzialnych może okazać się kluczem do sukcesu projektu.

Przykładowo wyobraźcie sobie sytuację, w której dany projekt koordynowany jest bez użycia specjalistycznego narzędzia, a tylko na zasadzie wymiany informacji na spotkaniach, maili między pracownikami oraz klientami oraz ustnego dogadywania bieżących problemów.

W zależności od wielkości firmy i projektu, może to wprowadzić niemałe zamieszanie, wzajemne przerzucanie odpowiedzialności za zadania, a w dalszym ciągu duże opóźnienia w realizacji,  przeoczenia wielu dość istotnych błędów i niedopatrzeń, które z kolei mogą i pewnie doprowadzą do nieprzyjemnych konsekwencji finansowych. A jeśli koordynator zarządza kilkoma zespołami, projektami i dodatkowo współpracuje z firmami outsourcingowymi, to brak odpowiednich ulepszeń do systemu zarządzania prowadzić może tylko do projektowej katastrofy.

I tu na scenę wchodzi odpowiednie narzędzie do zarządzania projektami – Redmine, najlepiej takie, które jest:

  • sprawdzone przez sporą liczbę firm i instytucji,
  • w czasie rzeczywistym rozwijane i poszerzane o kolejne pluginy, które zwiększą jego funkcjonalność,
  • elastyczne tak, by oferować użytkownikom dokładnie te funkcje, które w danym projekcie będzie najlepiej spełniało swoje funkcje,
  • skalowane, a więc nadające się do pracy każdej ilości użytkowników.

Takim właśnie narzędziem jest Redmine. Więcej jego zalet przedstawimy w kolejnych artykułach. W wielkim skrócie można stwierdzić, iż jest idealnym rozwiązaniem w zakresie planowania, rozdzielania zadań oraz pilnowania statusu realizacji. Stosowany może być nie tylko w projektach informatycznych. Przydać się może w praktycznie każdej firmie, której zależy na dobrej organizacji pracy i sprawnej realizacji zadań – a więc rzeczy, które budują jej reputację i są katalizatorem napędzającą jej rozwój.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *