Dodawanie ról w projekcie Redmine

Dodawanie ról w projekcie i ich edycja

Odpowiednie określenie i dodawanie ról w projekcie to jedno z podstawowych zadań w zarządzaniu nim. W każdej chwili do projektu można kogoś dodać, jak i usunąć. W zależności od tego, jaka jest jego rola w projekcie, ma on dane uprawnienia do wprowadzania zmian. Część z owych uprawnień zdefiniowaliśmy już przy ustawieniach przepływu pracy.

Domyślnie dla każdego projektu tworzone są role Managera, Reportera i Dewelopera. Są też użytkownicy Anonimowi oraz Bez roli.

Dodawanie ról w projekcie

Klikając w przycisk z błyskawicą w prawym górnym rogu możemy zobaczyć raport uprawnień, a więc podgląd wszystkich uprawnień, jakie przysługują danej roli. Poniższy zrzut ekranu pokazuje nam fragment takiego raportu. Im więcej jest ról, tym bardziej ów raport będzie rozbudowany.

Dodawanie ról w projekcie

Obok przycisku do raportowania znajduje się przycisk, pozwalający na dodanie zupełnie nowej roli. Na podstawie ról i przypisanych im uprawnień system definiuje uprawnienia.

W naszych rolach domyślnych Manager posiada wszelkie możliwe uprawnienia w projektach. Widzi wszelkie wydarzenia i zagadnienia (również prywatne), może zarządzać wszystkimi rolami i uczestnikami.

Dodawanie ról w projekcie

Deweloper

Widzi tylko wydarzenia i zagadnienia nie prywatne. Nie ma możliwości zarządzania użytkownikami. Jak widać na załączonym zrzucie ekranu, możliwości edycji poszczególnych pól ma mocno ograniczone.

Dodawanie ról w projekcie

Jeszcze bardziej ograniczone są możliwości Reportera, Użytkowników Bez Roli i Anonimowych.

Dodawanie ról w projekcie

Dodawanie ról w projekcie

Dodawanie ról w projekcie

 

Oczywiście przedstawione uprawnienia są DOMYŚLNYMI – jako administratorzy projektu możemy je rozszerzać lub zmniejszać.

Tworzenie nowej roli odbywa się analogicznie do pozostałych. Zależnie od tego, w jakim celu powoływana jest nowa rola, przypisujemy jej konkretne uprawnienia.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...