Typ zagadnienia Redmine

Jak stworzyć nowy typ zagadnienia w Redmine?

Jak już wiecie, Redmine posiada trzy domyślne typy zagadnień: Bug (błąd), Support (wsparcie) oraz Feature (przez nas zwane po prostu zadaniem).

Redmine jest jednak na tyle elastycznym narzędziem, że pozwala także typy zagadnień dopasować dokładnie do potrzeb użytkownika. Kategorie bądź typy zagadnień zwane są również trackerami lub modułami śledzącymi.

Administratorzy mają jednak opcję tworzenia nowych typów zagadnień. Jest to o tyle istotne, że z Redmine może korzystać dosłownie każdy typ przedsiębiorstwa. Inne zagadnienia będą potrzebne dla firmy IT, inne dla wydawnictwa a inne dla agencji reklamowej.

Nowy typ zagadnienia – krok po kroku

By stworzyć nową kategorię zagadnienia, należy wejść w ustawienia klikając w Redmine:

Administracja ->  Typy Zagadnień

Redmine Typy Zagadnien

Klikacie w przycisk “Nowy typ zagadnienia”, który znajdziecie w prawym górnym rogu. Obok niego znajdziecie też przycisk “Podsumowanie”, który opiszemy za chwilę.

Redmine Typy Zagadnien

Wchodzimy w pole definiowania nowego modułu śledzącego. Tradycyjnie gwiazdką oznaczono pola, które są obowiązkowe.

Redmine Typy Zagadnien

Nazwa*

Jak łatwo się domyślić, jest to nazwa naszej nowej kategorii zagadnień.

Domyślny status*

Z rozwijanej listy wybieramy domyślny status, jaki pojawiał się będzie przy otwieraniu zagadnień danego typu. New/ nowy jest chyba najlepszą opcją.

Redmine Typy Zagadnien

Zagadnienie pokazywane na mapie

Oznaczamy, czy dany typ zagadnienia ma być widoczny na “mapie drogowej Redmine”. Mapa drogowa to jedna z funkcji pomagających w zarządzaniu projektem i jego zagadnieniami.

Pola standardowe

Wśród pól “Przypisane do”, “Kategoria”, “Wersja docelowa”, Zagadnienie nadrzędne”, “Data rozpoczęcia”, “Data oddania”, “Szacowany czas” oraz “%wykonania” wybieramy te, które w dla naszego typu zagadnienia mają się wyświetlać.

Redmine Typy Zagadnien

Kopiuj przepływ pracy z

To, w jaki sposób przebiegać będzie przepływ pracy skopiować można (lecz nie trzeba) z domyślnych trackerów Bug, Support oraz Feature.

Projekty

Ponieważ dzięki Redmine zarządzać możemy wieloma różnymi typami projektów, nie zawsze stworzony właśnie tracker potrzebny będzie w każdym z nich – może być tak, że przyda nam się tylko w jednym z naszych projektów. W tym miejscu zaznaczamy więc, dla których projektów Redmine ten typ zagadnienia może być przypisywany.

Może zdarzyć się jednak, że nawet jeśli wybierzemy któreś z pól, przepływ pracy nie zostanie określony – zostaniemy wówczas powiadomieni o konieczności jego aktualizacji. Proceder ten opiszemy Wam w osobnym poście.

Redmine Typy Zagadnien

Stwórz

Tworzy nasz nowy typ zagadnienia.

Podsumowanie typów  zagadnień

Podsumowanie to możemy zobaczyć, klikając we wspomniany wcześniej przycisk z błyskawicą, znajdujący się przy tym odpowiadającym za powstanie nowego typu zagadnienia. Klikając na niego widzimy, jakie pola standardowe pojawią się przy ustawieniu konkretnego typu zagadnienia, i w prosty sposób możecie owe pola włączać lub wyłączać.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *