Utworzyliśmy już projekt w Redmine, określiliśmy jego użytkowników i przepisaliśmy im właściwe role. Czas na stworzenie zagadnień, którymi będziemy się zajmować w ramach realizacji projektu. Jest to czynność, będąca w zasadzie clue działalności w obrębie Redmine. Dzięki zagadnieniom gromadzone są informacje i przekazywane zadania. Wiemy, co i przez kogo zostało zrobione, w jakim czasie, jakie wystąpiły w projekcie błędy, czym zajmujemy się w chwili obecnej i ile jest jeszcze do zrobienia. To oczywiście tylko niektóre z informacji, jakie otrzymujemy tworząc i realizując zagadnienia.
Tworzenie zagadnienia
By dodać zagadnienie możemy skorzystać z dwóch opcji. Pierwszą jest wejście w menu projektu w zakładkę “zagadnienia” i kliknąć w przycisk “Nowe zagadnienie” w prawym górnym rogu.
Można również będąc w którymkolwiek miejscu projektu najechać i kliknąć na ikonkę plusa, znajdującą się pod logiem Giat.pl i tam wybrać “Nowe zagadnienie”
Pojawi Wam się pusta plansza zagadnienia. Pola oznaczone gwiazdką są polami obowiązkowymi.
Typ zagadnienia*
Wybieramy z listy rozwijanej typ / kategorię dla naszego zagadnienia. Jak widzimy, domyślne są tam :
- Bug /Błąd – definiujemy, czy dane zagadnienie jest błędem działania aplikacji, napotkanym podczas użytkowania
- Feature / Zadanie – czyli po prostu zadanie, jakie delegujemy innym użytkownikom podczas realizacji projektu
- Support /Wsparcie – prośba o dodanie dodatkowej funkcjonalności, jakiej w tworzonym projekcie brakuje.
Tworzenie innych kategorii zagadnień jest możliwe i dowiecie się o nim z kolejnego posta.
Dla potrzeby naszych testów, wybieramy typ Wsparcie.
Temat*
Czyli temat naszego zagadnienia, zwięźle określamy z czym jest związane.
Opis
W szerszym ujęciu opisujemy, z czym związane jest zagadnienie. Celem opisu jest właściwe jego zrozumienie przez innych uczestników projektu. Pole opisowe ma przypisany edytor tekstowy, pozwalający nam na formatowanie go w wybrany przez nas sposób.
Prywatne
Zaznaczenie tego pola sprawi, że zagadnienie widoczne będzie tylko dla autora, obserwatorów i osób przypisanych.
Status*
Wybieramy go z listy rozwijanej, jednak w przypadku nowych zagadnień zawsze wybieramy opcję New / nowy.
- New / Nowy
- In Progress / W toku
- Resolved / Rozwiązany
- Feedback
- Closed / Zamknięty
- Rejected / Odrzucony
Priorytet*
W polu tym określamy, jak ważne jest zagadnienie.
- Low – Niski
- Normal – Normalny (domyślny)
- High – Wysoki
- Urgent – Pilny
- Immediate – Natychmiastowy
Przypisany do
Wybieramy osobę (jeśli jest to możliwe), do której dane zagadnienie ma zostać przypisane. Zachęcamy do przypomnienia sobie dwóch artykułów powiązanych z kwestią przypisywania: delegowanie zadań w Redmine oraz przepływ pracy w Redmine.
Wersja docelowa
W przypadku kilku wersji projektu określamy, do której z nich przypisane jest zagadnienie.
Zagadnienie nadrzędne
Jeśli zagadnienie to powiązane jest z innym zagadnieniem, należy je wskazać.
Data rozpoczęcia
Data rozpoczęcia to najczęściej data utworzenia zagadnienia. Na jej podstawie w kalendarzu oraz na wykresie Gantta definiowany jest moment rozpoczęcia zagadnienia.
Data oddania
Jest to szacowana data, w której zagadnienie zostanie zakończone. Definiuje też odpowiedni moment w kalendarzu i na wykresie Gantta.
Szacowany czas
Tu musimy mniej więcej oszacować czas, jaki potrzebny jest na realizację danego zadania. Podobnie jak data oddania, definiuje on odpowiedni moment w kalendarzu oraz na wykresie Gantta.
% wykonania
W nowo powstałym zagadnieniu stan wykonania wynosił będzie 0%. Pole to definiuje w jaki sposób zagadnienie będzie pokazywane w kalendarzu oraz wykresie Gantta.
Pliki
Jeśli do objaśnienia zagadnienia potrzebne są jakieś pliki (na przykład zrzuty ekran, sugerowane pliki z poprawkami, dokumentacja na podstawie której wprowadzić należy zmiany czy aktualizacje), możemy dodać je w tym właśnie miejscu.
Obserwatorzy
To osoby, które dostawać będą powiadomienia o akcjach przeprowadzanych w zagadnieniu.
Stwórz
W przycisk ten klikamy po wypełnieniu wskazanych pól. W ten sposób wykreowaliśmy nowe zagadnienie. W dalszych postach poznacie możliwości zarządzania nim, gdyż, co widać na załączonym poniżej zrzucie, można dokonać na nim kilku istotnych działań.