Monitorowanie czasu pracy przy pomocy Toggl i Redmine

Z monitoringiem czasu pracy zetknął się na pewno każdy, kto kiedykolwiek pracował w korporacji. Często w tym celu wykorzystuje się badge, czyli imienne identyfikatory odbijane przy wejściu do budynku czy pomieszczenia. W ten sposób jednakże monitoruje się bardziej czas przebywania pracownika w miejscu pracy, a nie czas, jaki poświęca na wykonanie poszczególnych zadań. W takim wypadku narzędzia służące do zarządzania pracą okazują się bardzo przydatne – można w nich skonfrontować szacowany oraz rzeczywisty czas wykonania etapów projektu. To zaś stanowi bardzo cenną informację zarówno w kontekście jego rozwoju, jak i realizacji projektów następnych, ponieważ pomaga optymalnie rozlokować zasoby ludzkie tak, by praca była maksymalnie efektywna. Monitoring czasu pracy daje nam więc możliwość  jej optymalizacji i oceny opłacalności, pozwala również kontrolować pracę podwładnych i potwierdzać wykonane obowiązki.

Przybliżyliśmy Wam już działanie Redmine, wyjaśnimy zatem, czym jest Toggl. Jest to internetowa platforma, która służy zarówno do monitorowania podejmowanych zadań, jak i ich realizacji. Polega na wprowadzeniu poszczególnych zadań, które dodatkowo można segregować, przypisywać do projektów czy dodawać im tagi. Oferuje również wszechstronne możliwości raportowania wykonanych zadań. Pozwala na łatwe sprawdzenie, które zadanie w określonym projekcie wymagało najwięcej czasu.

Różnica między jednym a drugim jest oczywista, ponieważ Redmine służy również do delegowania obowiązków, zaś Toggl – ściśle do monitoringu czasu pracy. Jak się jednak można spodziewać, ścieżki tych dwóch narzędzi przecinają się. Redmine oferuje bowiem możliwość zainstalowania wtyczki Toggl. Instaluje się wówczas toggl’owy przycisk, dzięki któremu łączy się funkcjonalności obu narzędzi i umożliwia dokładne śledzenie czasu, jaki poświęcamy poszczególnym narzędziom. Ważna uwaga: rozszerzenie to działa z przeglądarką Chrome.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *