Tworzenie podprojektu Redmine

Tworzenie podprojektu

Niejednokrotnie wspominaliśmy, że Redmine to niezastąpione narzędzie, które pomoże Ci w rozdzielaniu zadań, organizacji czasu pracy, przepływem owej pracy, gromadzeniu danych, informacji i statystyk. Powiedzmy, że jesteś kierownikiem średniej wielkości firmy, na przykład kosmetycznej. Twoja firma postanowiła wypuścić na rynek nową linię. Linia ta, ma zawierać zarówno kosmetyki do pielęgnacji ciała i twarzy, jak i kosmetyki do makijażu oraz specjalne, dedykowane akcesoria. Nastawiona jest na ludzi młodych, zafascynowanych technologiami i cyfryzacją świata. W związku z tym, potrzeba nie tylko samych produktów, co już jest przedsięwzięciem samym w sobie. Potrzeba też nowej szaty graficznej, dedykowanej strony internetowej, bloga i aplikacji. Trzeba nawiązać kontakty z dystrybutorami, sprzedawcami, influencerami. Przygotować i wdrożyć kampanię marketingową. I jest to cały jeden projekt – nad którym pracować będzie całe mnóstwo ludzi. Oprócz tego masz pod sobą oczywiście zarządzanie całą firmą i resztą spraw czy linii. Projektem zajmuje się Twój główny manager, który do kolejnych działań wyznacza kolejnych managerów. Rzecz cały czas odbywa się w ramach jednego projektu. Tworzenie podprojektu to funkcja, która umożliwi Ci łatwiejsze zarządzanie poszczególnymi zadaniami i zagadnieniami w ramach poszczególnych działów i rodzajów działań.

Tworzenie podprojektu – krok po kroku

 

By stworzyć podprojekt, wchodzimy w dany projekt i klikamy w znajdujący się w prawej, górnej części przycisk “Nowy podprojekt”.

Tworzenie podprojektu Remine

Samo tworzenie podprojektu to czynność dość analogiczna do tworzenia projektu głównego.

Podobnie jak w innych częściach projektu, również tutaj pola zaznaczone gwiazdką należą do obowiązkowych. I tak jak w projekcie, obowiązkowa jest przede wszystkim nazwa oraz identyfikator – obydwie powinny być unikalne. Identyfikator domyślnie tworzony jest na podstawie nazwy projektu. Jest to wewnętrzny identyfikator w Redmine,  stosowany w URL i przy dostępie do repozytorium. Po stworzeniu podprojektu nie ma możliwości jego zmiany.

Następnie mamy pole opisu, w którym zamieszczamy informacje na temat projektu – jego celu, zakresu, działań itd.

Strona www – jeśli podprojekt posiada jakąś stronę domową, należy ją podać. W podanym przykładzie będzie to adres www nowej linii.

Publiczny – zaznaczenie tej opcji oznacza, że dostęp do projektu mają wszyscy członkowie (również niezalogowani), natomiast jeśli projekt pozostanie prywatny, dostęp do niego mają tylko uczestnicy projektu w ramach uprawnień nadanych przez kierownika.

 Projekt nadrzędny – system automatycznie uzupełnia to pole na bazie tego, w którym z projektów tworzymy podprojekt. Pozwala to na stworzenie odpowiedniej hierarchii projektów.

Dziedziczenie członków – uprawnienia zdefiniowane w projekcie nadrzędnym zostaną automatycznie przeniesione na projekt podrzędny. Jeśli zaznaczymy tą opcję, to zmiana odziedziczonych uprawnień nie będzie możliwa, jednak można dodawać kolejne.

Default version (wersja docelowa) – jeśli projekt ma kilka wersji, możemy wybrać, do której z nich ma należeć podprojekt.

Moduły – wybieramy, które z modułów mają być dostępne w podprojekcie.

Typy zadań – przypisujemy typy zadań realizowanych w podprojekcie.

Na końcu klikamy w przycisk Stwórz – nasz podprojekt jest gotowy. Zmiana jego ustawień jest analogiczna do zmian ustawień w projekcie.

Gdy wejdziemy w miejsce wyświetlania wszystkich projektów zobaczymy, że nasz podprojekt ulokowany został pod wybranym projektem.

Tworzenie podprojektu Remine

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *